För att öka spelupplevelsen och att du ska uppleva en ännu större glädje med ditt golfspel erbjuder Wittsjö golfklubb dig ett antal olika träningsalternativ enligt nedanstående.

På Wittsjö Golfklubb erbjuder vi dig med 36+ i hcp, kostnadsfri träning! Wittsjö golfklubb är stolta över att erbjuda gratis träning till gruppen plus 36+

36+ träningen startar onsdagen den 4 maj

Varje onsdag under perioden maj till juni erbjuder vi två träningsgrupper och i augusti och september en träningsgrupp, Träningstiderna är kl. 18-19 eller kl. 19-20. Du behöver anmäla dig i förväg på listor i klubbrummet. Det finns 10 platser per grupp.

Damträning startar tisdagen den 10 maj

Wittsjö Golfklubb vill slå ett slag för damgolf, därför erbjuder vi träning för damer en gång i veckan. Vi startar onsdagen den 10 maj kl. 1800. Det kostar 100 kronor per tillfälle, betalning på plats. Du behöver anmäla dig i förväg på listor i klubbrummet. Det finns 6 platser per träningstillfälle.

Medlemsträning startar tisdagen den 19 april

Vi kommer som tidigare att erbjuda medlemsträning för dig som behöver komma igång på ett bra sätt inför säsongen och samtidigt repeterar grunderna i de olika slagen. Vi erbjuder ett träningspaket som består av fem träningstillfällen. Utslag, pitch, chip, bunker och putt kommer att gnuggas så du känner dig bekväm med slagen. I år väljer vi att genomföra träningen lite mer intensivt i jämförelse med föregående år. Det blir träning tisdag och torsdag under två veckor med avslutning tisdag 3 maj.  Det kommer att finnas fyra olika tider att teckna sig på kl. 16–17, 17-18, 18-19 och 19-20. Pris 650 kr per deltagare inklusive fria rangebollar. Du behöver anmäla dig till kansliet senast den 12 april.  Du betalar avgiften i kansliet. Det finns 6 platser per grupp.

”Powerstart!” lördag den 23 april och söndag den 24 april

Vi erbjuder en riktigt skön start på säsongen 22. En avrostning om man så vill under en heldag under ledning av tränare Andreas där förmiddagen ägnas åt genomgång av alla klubbor i bagen. Träning på range, bunker, chipping green och puttningen. Därefter blir det tid för spel efter lunch. Andreas går med i 4-5 hål per grupp och ger goda idéer om spelstrategi och klubbval. Fika och lunch ingår i paketet. Pris per person 795 kr.  Anmälan senast den 19 april till kansliet, där du också betalar din avgift för träningen.  Det finns 6 platser per dag och grupp.

Nybörjarträning

Inom ramen för Svenska Golfförbundets nationella satsning ”Vägar in i golfen” eller ”Det nya gröna kortet” kan du som ny inom golfen få ditt inträde till golfspelet. Det går ut på att man digitalt och i egen regi skaffar sig ett golf-ID och de teoretiska kunskaperna man behöver via golfförbundets portal. Mer om detta kan ni läsa via denna sida https://golf.se/for-klubben/idrottsutveckling/vagar-in-i-golfen/ .

Wittsjö Golfklubb har ett erbjudande till er som är nya inom golfen. För 290 kr/mån erhåller du medlemskap under två år, träning inför att du ska klara ”grönt kort”, fortlöpande träning en gång per vecka och spel med fadder. Klubben kommer under tränare Andreas Hedlunds ledning att genomföra nybörjarträning med syfte att lära ut de grunderna i spelet. Träningen omfattar ca 3 timmar.  Vi erbjuder träning vid tre olika tillfällen, onsdag13/4, kl. 17-20, måndag 18/4 kl. 09-12 och söndag den 1/5 kl. 09-12. Du behöver anmäla ditt intresse till kansliet senast tre dagar innan respektive träningstillfälle. Kontakta kansliet om du behöver mer information.

Privatlektioner

Utöver ovanstående erbjudande finns för dig som önskar träna individuellt, möjligheten till detta genom att kontakta Andreas Hedlund per telefon 076-627 99 44, se även anslag i kansliet vilka erbjudande som Andreas har.

WITTSJÖ GOLFKLUBB

Ubbaltsgården 4054 · 280 22 Vittsjö · Skåne, SVERIGE Tel +46 (0)451 226 35