En ny golfsäsong är i sikte!

Vi befinner oss ännu i en vintermånad, men inte så långt borta finns mars månad, som är den första vårmånaden. Detta betyder att vi kan börja lite försiktigt se fram emot en ny golfsäsong. Inför den kommande säsongen följer här aktuell information.

Vårstädning 26 mars

För att vår bana ska vara i ett så bra skick som möjligt när säsongen börjar har vi en städdag även i år. Boka in lördagen den 26 mars i din kalender. Ju fler medlemmar som deltar på städdagen, desto bättre blir vår bana.

Vårmötet 27 mars

Återigen påminns du om att Wittsjö Golfklubb är en medlemsstyrd förening, där du som medlem kan påverka de beslut som tas och berör dig. Söndagen den 27 mars kl 1400 äger vårmötet rum och du har återigen en möjlighet att bidra med din närvaro på ett av våra viktigaste möten under året. Kallelse och handlingar kommer skickas ut tre veckor innan vårmötet. Kuriosa; denna gång äger vårmötet rum på samma datum som Wittsjö golfklubb stiftades, nämligen den 27 mars 1962, detta kommer uppmärksammas på vårmötet.

Wittsjö golfklubb fyller 60 år under 2022

Vi påminner er om att vi på flera sätt kommer att uppmärksamma att Wittsjö golfklubb fyller 60 år under 2022. Boka in lördagen den 18 juni i din kalender för då blir det en jubileumstävling med efterföljande fest. Var uppmärksam under våren så missar du inget av det som kommer att hända och erbjudas.

Tävlingar och medlemsaktiviteter 2022

På vår hemsida under rubrik ”Om klubben”, under fliken tävlingar finns nu en sammanställning över tävlingar och medlemsaktiviteter. Missa inte att boka in vår populära Wittsjövecka som kommer äga rum under tiden 9 – 15 juli.

Inför säsongsstarten.

Vi har anställt Karen Kiil för arbete i receptionen och som lokalvårdare. Karen börjar sin anställning den 1 mars. Vi hälsar Karen Välkommen till golfklubben!

Utöver att Karen är anställd som lokalvårdare är vi mycket nöjda med att Karina Larsen fortsätter hos oss som lokalvårdare med fokus på att städa våra stugor.

Vi kommer erbjuda medlemsträning för Andreas Hedlund på ett motsvarande sätt som föregående år. På vår hemsida under ”Om klubben” och fliken träning ser du vilka träningsmöjligheter som finns. Tveka inte att kontakta kansliet om du har frågor.

Inför årets säsong kommer vår nya restaurangchef, Ingemo Solinge, med personal att erbjuda er flera nyheter i restaurangen och kiosken. Det gäller innehållet på vår meny, men du kommer också att märka att det finns en uppfräschad miljö i restaurangen. Arbete pågår för närvarande med en välbehövlig renovering av taket på uterummet i restaurangen.

Klubbutvecklingsmöte

Svenska Golfförbundets klubbrådgivare Per Lindroth besökte Wittsjö Golfklubb den 17 februari. Styrelsen tillsammans med företrädare för alla kommittéerna var närvarande, totalt var vi 25 personer på mötet. Mötet berörde framför allt en genomgång av vision 50/50, som syftar till en än mer inkluderande och jämställd golfklubb än idag. Dessutom tog vi del av undersökningen ”Players first” med dess resultat för Wittsjö Golfklubb. En kort sammanfattning av undersökningen för vår del visar en nöjdhet med vår bana, klubbliv och nivån på våra årsavgifter, men samtidigt hur viktigt det är att vi fortsätter att utvecklar dessa områden.

Medlemsförmåner

Vi försöker ständigt utveckla att du som medlem i Wittsjö Golfklubb ska ha tillgång till flera olika medlemsförmåner, som vi hoppas du ska uppskatta. Vår avsikt är att du ska känna ett mervärde av att vara medlem i Wittsjö Golfklubb. Se vår hemsida över vilka medlemsförmåner som finns för närvarande.

På återhörande!

Bengt Eklöf/ordförande