Träning

Träna med Andreas!

Andreas Hedlund heter vår duktiga tränare som bor i Markaryd med sin familj bestående av Marie och barnen Hampus och Hannes.

Andreas motto som instruktör är att göra det så enkelt som möjligt att utföra spelet golf, att få intresset att växa och att anpassa rörelsen och slagen efter just dina förutsättningar, att helt enkelt hitta den perfekta bollträffen i alla slag, alla är vi olika!

Andreas meriter

Började golfkarriären 1990 och har Hcp +3,6.

Spelade som junior både i Skånelaget, i Landslaget och på ett flertal tävlingar runt om i världen.

Som Professionell har han segrar både på Nordea Tour, Future Tour och på +18 Tour. Andreas har även spelat Challenge Tour och steg 2 i Europa Tour kvalet (missade med 2 slag)  Han innehar även banrekordet här på WGK med 62 slag!

Prislista träning

1 person

25 minuter

300 kr

50 minuter

600 kr

Lektionspaket

Par-paketet

3 x 25 minuter

850 kr

Eagle-paketet

3 x 50 minuter

1650 kr

Lektionerna betalas via Swish eller faktura om så önskas!

Tel: 0766-279 944

Gruppträningar 2024

Träning 36+

Gratis träning med Andreas Hedlund för dig med högre handicap än 36. Anmälan görs på listor i klubbrummet, det finns 10 platser/gång. Pågår under maj, juni, augusti och september.

Onsdagar
18:00-19:00 och 19:00-20:00
med start 8 maj

Medlemsträning

För dig som vill starta säsongen med träning av alla slag. Träning med Andreas Hedlund fem tisdagar (uppehåll 30/4) med start 9 april, där vi går igenom utslag, pitch, chip, bunker och puttning. Priset är 750kr, 6 deltagare/tid och anmälan görs till kansliet senast 5 april där du även betalar träningen vid första tillfället.

Följande tider finns att välja på:

Damträning

Träning med Andreas Hedlund för damer, olika teman varje vecka. Anmälan görs på listor i klubbrummet, det finns 6 platser/gång och priset är 100kr vilket betalas via Swish direkt till Andreas

Tisdagar 18:00-19:00 med start 21 maj

Powerstart

För dig som vill ha ett lite mer intensivt träningstillfälle så erbjuder vi vid tre tillfällen träning med Andreas Hedlund. Vi går igenom utslag, pitch, chip, bunker och puttning på förmiddagen och det bjuds även på fika. Efter en god lunch så blir det spel på banan där Andreas går med i 4 – 5 hål per boll och ger råd om spelstrategi mm. Pris inkl. mat: 900kr och anmälan sker till kansliet senast en vecka innan valt datum, det finns sex platser per dag/grupp.

Följande dagar finns att välja på, med start 08:30:

Lördag 20 april

Lördag 27 april

Söndag 5 maj

Vill du börja spela golf eller känner du någon som vill börja?

För nya golfare har vi ett erbjudande där det ingår ett medlemskap under 2 år för 390kr/månad. I priset ingår, förutom medlemskapet, även en grundkurs för Andreas Hedlund under tre timmar. Vi hjälper dig även med att få tillgång till den digitala utbildningen och vi erbjuder dig att spela med en fadder som hjälper dig in i spelet.

Vi har tre tillfällen planerade för grundkursen:

Söndag 14 april 9 – 12

Söndag 28 april 9 – 12

Söndag 12 maj 8:30 – 11:30

Vänd dig till kansliet för mer information och anmälan, endast fyra platser/grupp!